پاورپوینت (اسلاید) فرهنگسرای فرشچیان

دسته بندي : فنی و مهندسی » معماری
توضیحات:
پاورپوینت با عنوان فرهنگسرای فرشچیان ، در 49 اسلاید همراه پلان و نقشه و عکس ، مناسب برای دانشجویان ، دانش آموزان و محققین
بخشی از متن:

این بنا در خیابان توحید اصفهان مجاور زاینده رود واقع می باشد و توسط فرهاد احمدی در سال 67 طراحی شده ولی بدلایلی در سال 85 به بهره برداری رسیده!
سبک این بنا الهام گرفته از معماری سنتی ایران و روم باستان است.
مرکز فرهنگي سينماي اصفهان (مجتمع فرهنگي فرشچيان) که طراحي آن به اواخر دهه شصت بازمي گردد، در زميني به مساحت ۱۰هزار متر مربع مجاور رودخانه زاينده رود در محله يي با بافت نسبتاً جديد ساخته شده است. نقطه آغازين و ايده اوليه طراحي تصوير ذهني معمار از منظر پشتي پل خواجو در زمان برگزاري جشن هاي بزرگ صفوي است. در واقع سعي شده است که در اولين گام عناصر اصلي سازمان دهي فضاي برگزاري جشن ها با استفاده از آب نما، پل و رواق هاي اطراف به صورت انتزاعي بازسازي شود. پل ظريف و کوچک در ميان آب نما ، بازحضوري است از پل خواجو و رواق هاي اطراف پروژه با سازه مخصوص نشان دهنده خيمه ها و چادرهاي مهمانان پادشاه صفوي در زمان برگزاري جشن ها است.
به بيان ديگر خلوص و شفافيت فضاهاي معماري عصر صفوي و مکتب اصفهان، معمار را بر آن داشته تا با استفاده از آب نماي مرکزي علاوه بر اعلام حضور زاينده رود در نزديکي، با نمايش تصوير مجازي از حجم اصلي بنا که خود در پرسپکتيو و اندکي در دوردست واقع شده تقارني را که در امتداد محور طولي عرضه داشته با کمک آب نما به بعد سوم برده و در اين حال بيننده را با خود و اثر معماري تنها مي گذارد و او را به درون ساختمان دعوت مي کند.


فهرست بخشی از مطالب:
تحلیل فرهنگسرای فرشچیان
معرفی کلی فضا
مجاورت
ورودی
گالری و رواق
سالن کنفرانس
عکسها
نقشه
پلان


دسته بندی: فنی و مهندسی » معماری

تعداد مشاهده: 8222 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.ppt

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 25

حجم فایل:22,385 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل